Potrzeba chwili pociągnęła mnie do stworzenia tego bardzo prostego arkusza kalkulacyjnego w Google Sheets, który umożliwia wygenerowanie w stosunkowo szybki sposób gotowego spisu treści w HTML, który trzeba jedynie wstawić w dodawanym przez nas artykule i zastąpić znaczniki nagłówkowe przez te z arkusza.
Dzięki temu prostemu arkuszowi, mogę sprawniej dodawać spis treści do publikowanych artykułów w Wordpress czy na blogach sklepwoch takich jak IdoSell czy Prestashop. Oczywiście ktoś zaraz powie, że przecież są gotowe rozwiązania jak wtyczki / moduły, które zrobią to lepiej i szybciej, ale nie chciałbym przeładowywać stron kolejnymi wtyczkami, których i tak na stronach jest dość sporo, co obciąża i spowlania ich działanie.
Dodanie spisu treści w artykule jest dobrym rozwiązaniem dla autora oraz użytkownika, który będzie chciał przeczytać nasz artykuł.
Jedną z najważniejszych zalet spisu tresci jest porządkowanie struktury informacji artykułu. Im dłuższy artykuł, tym umieszczenie spisu treści wydaje się większą koniecznością. W przypadku treści na kilka tysięcy znaków można zastanowić się nad wstawieniem spisu treści, który ułatwi poruszanie się po artykule i da czytelnikowi możliwość sprawniejszego odszukania informacji, która go interesuje najbardziej. Jeśli użytkownik miałby doczynienia z pozbawioną spisu treści ścianą tekstu, to zapewne bardzo szybko by się zniechęcił do czytania i wyszedł z naszej strony. Można powiedzieć, że spis treści jest barzdzo istotny w kontekście User Experience (UX).
Spis treści w artykule wpływa pozytywnie na SEO naszego serwisu.
W jaki sposób twoja strona poprawia SEO dzięki implementacji spisów treści w artykułach? Oto kilka korzyści:
W tym celu:
Arkusz zostanie skopiowany do Google Sheets w ramach Twojego konta Google (musisz mieć konto Google).
W przypadku jeśli nie masz kotna Google, możesz pobrać arkusz do pliku .xlsx:
GRATULUJĘ! Stałeś się posiadaczem banalnego generatora spisu treści w HTML :)
Google Sheets HTML Table of Content Generator
v. 1.0
WOW! DOTARŁEŚ DO KOŃCA